کد خبر: ۵۲۶۸۷۷
زمان انتشار: ۰۹:۰۰     ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
سلبریتی‌ها را هوشمندانه نقد کنیم تا ناخواسته در دام تبلیغ نیفتیم؛
جالب اینجاست که خیلی وقت‌ها همین انتقاداتی که ما می‌کنیم هم به نفع این سلبریتی‌ها تمام می‌شود. جریان نقد سلبریتی‌ها باید هوشمندانه باشد تا نتیجه معکوس ندهد. یعنی آنها بیشتر مطرح نشوند و در عوض و به جریان حق کمک کنیم. در غیر این صورت، ما هم بخشی از این بازی می‌شویم و مأموریت داریم تا آنها را برجسته کنیم.

سرویس فرهنگی پایگاه خبری 598، مجتمع تجاری «اپال» پلمب و مجدد فک پلمپ شد؛ «چیلای» و «زئوس» هم همینطور؛ رستوران‌ تعدادی از سلبریتی‌‌ها هم اخطار گرفتند؛ رستوران تِن فوراِوِر، متعلق به علی دایی؛ رستوران نامبر سیکس، متعلق به بستگان درجه یک کریم باقری؛ رستوران هیچ، متعلق به بهاره رهنما؛ رستوران باب‌البحر، متعلق به علیرضا منصوریان و رستوران کساب و کافه لوتک متعلق به محمدرضا گلزار و... و در آخرین مورد سالن زیبایی ساره بیات بازیگر معروف که چند روز قبل با حضور رضا گلزار افتتاح شده بود به دلیل برگزاری مراسم افتتاحیه و کشف حجاب میهمانان پلمپ شد!

رصد رسانه ها و فضای مجازی حاکی از آن است که اخبار پلمپ سالن زیبایی این بازیگر از اخبار افتتاحیه بیشتر در زسانه ها مطرح شد! به راستی چه اتفاقی رخ میدهد که سلبریتی ها بدون ترس و واهمه ای به انتشار چنین تصاویری دست میزنند؟

تبلیغات معکوس چیست؟

تبلیغات معکوس یا Reverse Marketing نوعی بازاریابی است که در آن به جای اینکه بازاریاب، شرکت یا کمپانی به دنبال مشتری و مصرف­‌کننده باشد، مشتری تشویق می­‌شود که خود به دنبال کمپانی یا محصول مورد نظر برود.

استراتژی این نوع بازاریابی از روانشناسی معکوس کمک گرفته است. بدین صورت که ابتدا با موضع‌­گیری هدفمند نسبت به مشتری، توجه آن­ها را به کالای خود جلب کرده، سپس اقدام به فروش آن می‌کنیم.

گاهی اوقات این نوع تبلیغات می‌تواند با متفاوت بودن نظر کاربر را به خود جلب کند و شانس بالایی وجود دارد که آن فرد به مشتری برند شما تبدیل شود.

با این تعاریف به نظر می‌رسد بسیاری از اخباری که توسط سلبریتی ها منتشر می‌شود، عمدی و به نوعی بازی رسانه‌ای و تبلیغات معکوس باشد تا با دهن کجی به عرف و قانون و برانگیختن احساسات جامعه از این نمد کلاهی برای خود بسازند. 

اخطار، احضار، پلمپ! یا تبلیغات معکوس سلبریتی ها؟!

برای یک بازیگر چه بهتر از این که با پخش کلیپ ناهنجاز یک دقیقه ای از افتتاح سالنش با علم به اینکه قطعا با وی برخورد خواهد شد اما ریسک پلمپ نمایشی و مجازات حداقلی را به جان میخرد، آگاه از اینکه به زودی به تیتر یک فضای مجازی و روزنامه ها تبدیل و به نوعی 90 درصد تبلیغ برند را رسانه ها به رایگان برای وی انجام می‌دهند.

در پایان بیان چند نکته خالی از لطف نیست؛ در این موارد درخواست از دستگاه قضایی این می باشد که دچار یک خطای محاسباتی نشوند. آیا احضار و پلمپ و از این دست موارد تا چه میزان می تواند بازدارنده باشد؟ اساسا اتهام سلبریتی ها صرفا فقط کشف حجاب نیست بلکه تبلیغ و اشاعه فساد است. این‌دو متفاوت است. اتهام کشف حجاب برای پلمپ یک واحد صنفی برای یک فرد معمولی است که رفتارش الگو نمی‌شود. آیا سلبریتی نیز چنین است؟

اخطار، احضار، پلمپ! یا تبلیغات معکوس سلبریتی ها؟!

یک کاربر توییتر هم نوشت: وقتی لبنیات ابوالفضلی ابرده علیا (!) میتونه با یه کاغذ آچار مسخره (با رقص وارد مغازه بشید تا ۲ کیلو شیر رایگان بهتون بدیم!) به رأس اخبار تبدیل بشده و هزاران نفر فالور جدید بگیره و کل کشور بدونن که ابرده علیا یه لبنیات ابوالفضلی داره! اگر این کار رو نکنه حماقت کرده. چون نهایتش میخواد سه چهار روز پلمپ بشه و کاملا از نظر اقتصادی براش می صرفه چون میدونه پلمپ و جریمه کمی هست و در واقع داره سرمایه گذاری می‌کنه ، اما اگر بداند که پلمپ همراه با جریمه بسیار سنگین باشد که طرف به غلط کردم بیفتد دیگر هیچ کس جرات چنین کاری نخواهد داشت

بهتر نیست پلمپ‌های مجموعه‌هایی که بویی از شرافت نبردن و با بی‌ناموسی میخوان پول دربیارن همراه با اقدام بازدارنده‌تری انجام بشود؟

بگذریم از وقتایی که پلمپ پاساژ الماس کریمخان، بخاطر تیزر تبلیغاتی مبتذل عین توپ همه جا صدا کرد؛ در حالی که در عمل حتی یک دقیقه هم پلمپ نشده بود.

 برخورد باید قاطع، تاثیر گذار و بازدارنده باشد وگرنه بی فایده خواهد بود...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها